miercuri, 7 septembrie 2011

mici detalii ale vietii ...

Traim intr-o lume fascinanta ! Pacat ca unii dintre noi ignora lucrurile marunte, lucrurile ce dau sens vietii...
Purtam de curand o lupta de convingere cu mine insami. Dilema: "eu" si "ceilalti". Recunosc, conexiunea cu "mine" este adesea intrerupta de "ei", cei ce nu isi dau seama de frumusetea lucrurilor ce ne inconjoara si nu pretuiesc micile comori ce se ascund la fiecare pas...
[...]
Si pentru ca lucrurile mici ascund cele mai mari secrete, am gasit pe una din revistele mele preferate, fotografia cu stelutele de mare ... Inca nu reusesc sa ma despart de frumusetea detaliilor, de simetria picioruselor, de imbinarea specifica a culorilor!


Aceste animalute neobinuite pentru unii, ce au corpul simetric si se deplaseaza dupa mai multe directii. Cel mai interesant mi se pare ca piciorusele lor tubulare se misca atunci cand apa este pompata prin ele inauntru si inafara. Ventuzele aflate la capatul picioruselor au un rol esential in prinderea prazii. La extremitatea fiecarui brat se afla celule fotosensibile, ce alcatuiesc un fel de ochi primitiv, capabil sa reactioneze la lumina. Cat de complexa poate fi structura acestor animalute!!! Si asta nu e tot! Lista poate continua. Detalii gasim in orice lucru, fiinta sau sentiment. Trebuie doar sa avem <forta> interioara de a le descoperi, de a le privi sau de a le simti.

Suntem reticenti la detalii, superficiali de multe ori. Traim intr-o lume materiala si asta ne ocupa tot timpul. Nu e nimic de condamnat, deoarece "noi" ne-am creat realitatea in care traim, dupa propriile credinte si dupa felul in care povestile noastre de viata ne-au modelat. Suntem responsabili de fiecare amanunt din viata, de fiecare traire, de fiecare zambet si de fiecare lacrima.

Mi-am amintit un citat, drag mie:

"Someone asked someone who was about my age: <how are you?> The answer was: <fine, if you don't ask for details... >" - Katharine Hepburn - ce se numara printre actritele mele preferate. (Institutul American de Film, clasand-o pe primul loc intr-un top al celor mai mari actori de film ai secolului al -XX-lea.)


Recomand: "Morning Glory"

Si...NU UITATI DE DETALII ... !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu